Direktlänk till inlägg 29 november 2009

sönd 29 nov

Av Anette la Fleur - 29 november 2009 10:11

Ja, nu är det dax att skriva några rader igen!!!

Mina tankar går till min syster som skulle fylla 52 år igår. Hon var en

mycket bra storasyster och en bra mamma till sina två söner hennes kärlek och omtanke om alla, Susanne fick lämna detta jordeliv aug-06. Redan när hon låg på sjukbädden så planerade hon sitt 50 års kalas. Min kära syster var mycket släktkär och ville ha så mycket folk som möjligt omkring sig., men hon fick

aldrig uppleva den dagen..


Susanne var handikappad sen födseln,  Hon var gift i många år och födde två

fina pojkar. Ja jag saknar henne mycket. Mina tankar går speciellt till

hennes pojkar. Jag kan erkänna att jag är väldigt dålig på att gå till graven,

men hon finns alltid i mitt hjärta och kommer alltid att finnas där.<3


likaså som mina föräldrar alltid också kommer att finnas i mitt hjärta för alltid <3

 
 
modernatur

modernatur

29 november 2009 20:42

Det där med att gå till graven är nog mer för vår egen skull, dom vi saknar finns ju inte där. Dom är ju någon annanstans.
Men vi människor har ju ett behov att uttrycka vår saknad och få utlopp för vårt sorgearbete och därför håller vi på att pynta våra gravar.
Var i lördags på min mans grav och i minneslunden där min mor finns nu. Det känns inte alls som om dom var där.
Samma sak hände när min man dog, jag satt och höll honom i handen med ena handen och den andra handen höll jag på hans arm. En stund efter han dött satt jag kvar där och upptäckte att han var inte kvar där längre. Det var bara en kropp, men inte han.
Det där uttrycket att man lämnar jordelivet stämmer faktiskt.
Vi bär deras minnen inom oss och jag tror dom känner våra tankar och om vi är ledsna eller glada.
Jag har hört både Krister, Marcus, du, Ann-Marie och andra tala om Susanne så jag tycker i bland att jag känner henne också.
Henns och Kristers brudkort hänger fortfarande uppe.
Krister har kort på henne och jag på min man, dom finns alltid med oss.

Hoppas vi kan träffas snart, det var evigheter sedan.
Kram

http://:modernatur.bloggagratis.se

 
madde

madde

1 december 2009 23:52

Jag kan tänka mig att du va en mkt bra lilla syster också!

http://mommy.webblogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette la Fleur - 15 juni 2014 15:35

Tänk idag skulle du fyllt 80 år min kära mor. Du rycktes ifrån oss alldeles för tidigt, 46 år gammal tog cancern ditt liv. Din äldsta dotter hade precis gift sig, din mellersta dotter ( Jag )gick i giftastankar och din yngsta dotter var "bara" 16...

Av Anette la Fleur - 13 maj 2011 15:28

Vad tror ni om Erik Saades chanser imorgon,lördag?? Tror ni han får bra placering? Skriv gärna en kommentar. :-)   ...

Av Anette la Fleur - 13 maj 2011 12:27

Idag har varit en lugn skön dag än så länge. Jag ska snart iväg på jobb 16.30-09. På söndag ska vi fira min älskade dotter som fyller år. Imorgon direkt efter jobbet bär det av till Höör där min älskade man väntar. Det blir väl en del trädgårdsarbete...

Av Anette la Fleur - 12 maj 2011 06:26

Hej på er. :-)   Nu sitter jag här på morgonen och äter frukost, samtidigt försöka blogga lite. Igår var jag hos sjukgymnasten, jag har känt av i ryggen en längre tid. Det är egentligen inte så konstigt eftersom jag jobbat många år inom personl...

Av Anette la Fleur - 4 maj 2011 07:44

Äntligen   Äntligen har jag kommit till skott igen, efter år av "vila" från bloggvärlden. Jag ska försöka att göra mitt bästa med att blogga lite om vad som händer i mitt liv. Sen ni hörde från mig sist så har min son flyttat till egen lägenh...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Anettes gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards