Direktlänk till inlägg 11 november 2009

Länge sen jag bloggade

Av Anette la Fleur - 11 november 2009 21:29

Hej på er alla!!

Idag har jag varit på en lärorik HLR utbildning. Man hoppas ju man slipper få användning av det.

Det är ju bra att kunna, man vet aldrig vad som kan hända..

Jag sitter här och käkar vindruvor, jag kan inte låta det vara. Det är ju bättre än choklad, men det

är nog inte bra att äta ett halvt kilo om dagen. Jag överdriver nog lite, men vissa dagar blir det 1/2 kilo.

Inte konstigt att min mage blir stor. hihihi..


Jag sitter här och tittar på efterlyst på tv 3. De tar upp fallet om Eva-Marie strandmark,

som mördades för 5 år sen i Öllsjö. De har inte funnit mördaren. Man vågar ju knappt gå ut genom dörren efter

mörkrets inbrott. Jag funderar mycket på hur det kan hända en vanlig vardags förmiddag, att inte folk reagerar

Speciellt en fredagförmiddag i stan är det ju mycket folk i rörelse. Är folk rädda för att ingripa??

Mina tankar går mycket till Emma med familj.


Jag sitter och tänker på att jag måste ta ett nytt tag med oriflame. Jag tycker det är roligt, men

ibland har man inte tid, När man inte jobbar så har man så mycket annat att göra och som man måste ta tag i.

Nu är det snart jul också, det är så mycket, man har det så stressigt vid jultid. En hel del julklappar som ska köpas.


Nåväl jag är lycklig med mitt liv iallafall, har fina barn,, en fin man och ett bra jobb.


Jag måste snart ringa min syster också, jag är glad att vi har varandra. Hon har mycket med sitt jobb, Jag jobbar mycket och ibland kan det gå rätt lång tid innan vi kan höras av, men när vi väl höres så är det som att vi pratades igår. Jag är glad jag har en sån fin syster som Caroline. Det är bara vi två kvar av fem.


Imorgon ska jag upp tidigt, måste tvätta, sen börjar jag jobba kl. 12. I nästa vecka måste jag ta itu med städningen

här hemma, putsa fönster behövs också. Jag måste städa bakom spisen, där ligger nog ett och annat. hihihi..


Hej då för denna gången




 
 
Madde

Madde

11 november 2009 22:27

trodde du hade glömt lösenordet "igen" ;)
Roligt du har det så bra i ditt liv Anette

http://mommy.webblogg.se

 
Ingen bild

Majsan

12 november 2009 00:02

Tjena mitt i natten,smög in lite på din sida o kollade :-)
Hoppas du sussar gott
Kram Majsan

 
Oj, skall man städa bakom spisen också???

Oj, skall man städa bakom spisen också???

13 november 2009 12:38

Hej!
Inte visste jag man skulle städa bakom spisen också, fniss.
Suck ja det är mycket man borde ta tag i, men vädret gör att man inte har lust att göra någonting.
Närmare advent börjar städlusten komma, i alla fall hos mig.
Ett halvt kilo vindruvor, mja det är kanske inte bra, men GOTT. Man kan ju stå ut med lite magknip om det är för en god sak, som tillexempel vindruvor.
Som jag när plommonen var mogna, oj vilken magknip, men det var ju så himla gott. Dessutom varade det bara en kort tid så man fick ju passa på.
Roligt att umgdomarna fått en egen lägenhet.
Hoppas vi kan ses snart, det är ju hopplöst nu när man jobbar. Arbetet förstör mitt sociala liv, fniss, tror du man kan säga det till försäkringskassan och arbetförmedlingen. LER.
Nej jag gillar mitt jobb, men vi får försöka hitta någon helg när vi är lediga och friska allihop.
Ha det så bra
Syrran

http://:modernatur.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette la Fleur - 15 juni 2014 15:35

Tänk idag skulle du fyllt 80 år min kära mor. Du rycktes ifrån oss alldeles för tidigt, 46 år gammal tog cancern ditt liv. Din äldsta dotter hade precis gift sig, din mellersta dotter ( Jag )gick i giftastankar och din yngsta dotter var "bara" 16...

Av Anette la Fleur - 13 maj 2011 15:28

Vad tror ni om Erik Saades chanser imorgon,lördag?? Tror ni han får bra placering? Skriv gärna en kommentar. :-)   ...

Av Anette la Fleur - 13 maj 2011 12:27

Idag har varit en lugn skön dag än så länge. Jag ska snart iväg på jobb 16.30-09. På söndag ska vi fira min älskade dotter som fyller år. Imorgon direkt efter jobbet bär det av till Höör där min älskade man väntar. Det blir väl en del trädgårdsarbete...

Av Anette la Fleur - 12 maj 2011 06:26

Hej på er. :-)   Nu sitter jag här på morgonen och äter frukost, samtidigt försöka blogga lite. Igår var jag hos sjukgymnasten, jag har känt av i ryggen en längre tid. Det är egentligen inte så konstigt eftersom jag jobbat många år inom personl...

Av Anette la Fleur - 4 maj 2011 07:44

Äntligen   Äntligen har jag kommit till skott igen, efter år av "vila" från bloggvärlden. Jag ska försöka att göra mitt bästa med att blogga lite om vad som händer i mitt liv. Sen ni hörde från mig sist så har min son flyttat till egen lägenh...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Anettes gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards